Tрибина о стању у медијима

У организацији Радио телевизије Врање и Професионалног удружења новинара Србије (ПРОУНС)  одржана је трибина о стању и перспективама локалних медија, на којој се посебно говорило о тешкоћама и професионалним изазаовима са којима се медији сусрећу.  Посебан сегмент био је посвећен унапређењу медијске сцене у региону, подстицању саморегулације и подизању професионалних стандарда.

Повод за организацију једне овако велике трибине која је окупила  више од 40 учесника са подручја целе Србије, од Прешева до Суботице и од Новог Пазара до Димитровграда,  био је 7.септембар рођендан Радио Врања.

Новинари, уредници, медијски радници из свих крајева Србије, од Прешева до Суботице, њих 38-оро говорило је о тешкоћама и професионалним изазовима са којима се сусрећу локални електронски медији.

Трибина је организована у тренутку када је израда нове медијске стратегије донела нове поделе и неслагања медијских удружења, па је ово била идеална прилика да се чују мишљења, ставови и предлози представника медија из целе Србије, од Прешева до Суботице , рекао је Зоран Величковић, власник и директор  РТВ Врање, сувласник РТВ Бујановац и председник ПРОУНС-а.

Славица Трифуновић,помоћница  министра за културу и информисање каже да је забринута за стање у медијима забрињавајуће и да проjектно суфинансирање ниjе обезбедило опстанак поjединих медиjских кућа, коjе нису биле спремне за тржишну утакмицу, што ниjе случаj са Врањем.

Нажалост,  од слуха локалних самоуправа да препознају јавни интерес, зависи и опстанак локалних медија, рекла је Трифуновићева. Надам се да ће нови документ понудити нова боља решења. За локалне медије ове године у Министарству кулутре и информисаа издвојено је 262 милиона динара за целу Србију у односу на јавне сервисе за које је издвојено четири милијарде динара.

Драгана Чабаркапа, председница СИНОС-а, нагласила је значај постојања локалних и регионалних медија, инсистирала на социјалном дијалогу и потписивању колективних уговора као важном кораку ка унапређењу положаја радника у медијима.

Чабаркапа је предложила послодавцима, власницима медија да оснују удружење послодаваца те да се у партнерском односу са синдикатима заједно боре за унапређење положаја новинара.

Оцењено је да је тренутни положај локалних и регионалних медија лош и забрињавајући те да за овакво стање највећу одговорност носе представници, назови великих удружења (НУНС,НДВ, АНЕМ, Локал прес и други) који су учествовали у креирању претходне медијске стратегије и доношења сета медијских закона.

Недвосмислена је оцена свих учесника трибине да представници тих истих удружења и сада имају монопол у изради нове медијске стратегије, а да представници медијских удружења, попут ПРОУНС-а, насталих из нужде, нису укључени у рад Радне групе за израду нове медијске стратегије као ни у тим за координацију медија.

Током дискусије истакнути су и бројни други проблеми почев од  извештаја ревизора, високих накнада за ауторска права, недовољног издвајања за суфинансирање медија или непоштовање законске обавезе расписивања јавног позива за суфинансирање медија.

Закључци са ове трибине биће достављени премијерки Србије Ани Брнабић, Радној групи за израду медијске стратегије, Тиму за координацију медија, Министартву културе и информисања и Министарству финансија.

Видео материјале можете погледати овде.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *